Ons Doel

Het doel van SkinBreeze is het ontwikkelen van textielproducten die de huid koesteren en beschermen. Met dit textiel willen we verschillende mensen helpen, waaronder patiënten met een verhoogde kans op doorligwonden en mensen die last hebben van nachtzweten.    

Dit doen we met behulp van een gepatenteerd textiel dat bestaat uit meerdere lagen. SkinBreeze textiel reguleert het microklimaat van de huid, oftewel het helpt de huid droog en koel te houden.      


Heeft u een vraag of opmerking? Neem gerust contact met ons op. ​   

U kunt ons mailen via welkom@skinbreeze.nl of vul het formulier in. 

Ons Team

Ons team bestaat uit enthousiaste en gemotiveerde mensen uit heel Nederland. Binnen ons team zijn we gelijkwaardig en blijven wij elkaar uitdagen. Graag stellen wij ons aan u voor. 

Ellen Geerdink

Mede-oprichter

Als consultant, manager en marketeer heb ik in veel commerciële rollen gewerkt. Dan komt het moment dat je een nieuwe weg in wilt slaan. Het avontuur om een eigen onderneming te starten en echt iets te betekenen voor de mensen om mij heen, is met SkinBreeze werkelijkheid geworden. Ik ben zelf veel in ziekenhuizen geweest met huidproblemen en weet als geen ander hoe belangrijk een goede huidconditie is. Met SkinBreeze wil ik graag bijdragen aan de strijd tegen doorligwonden, de ongemakken van nachtzweten en mensen helpen hun huid gezond te houden. 

Leo Smit

Mede-oprichter

Tijdens mijn werk als innovatie adviseur ben ik in aanraking gekomen met het probleem van doorligwonden. Dit heeft mij op het idee gebracht een speciaal textiel te ontwikkelen om dit probleem te bestrijden. Met als resultaat… onze SkinBreeze startup! Al snel ontdekten we dat mensen die last hebben van nachtelijk zweten ook baat kunnen hebben bij ons product. Ik vind het fantastisch om, samen met het hele team, deze producten verder te ontwikkelen en hiermee mensen te helpen hun huid in een goede conditie te houden!

Wendy Mertens

Marketingcommunicatie specialist

Naast mijn marketingcommunicatie functie bij een internationale business school werk ik als freelance marketingcommunicatie specialist binnen het team van SkinBreeze. Ik vind het heerlijk om met zo’n enthousiast en gedreven team samen te werken. Het is dan ook fantastisch om SkinBreeze, en alle mooie producten die hieruit voortvloeien, onder de aandacht te brengen.   

Patricia van Weenen

Productontwikkeling specialist

Na jarenlang bij grote internationale kledingbedrijven te hebben gewerkt, ben ik op het punt gekomen waarbij ik graag iets voor andere mensen wil betekenen. Toen ik Leo een paar jaar geleden ontmoette was ik direct enthousiast over dit mooie concept. Met veel plezier deel ik dan ook mijn kennis en ervaring bij de ontwikkeling van de SkinBreeze producten. 

Ellen Smit

Psychologisch marketing en communicatieadviseur

Binnen SkinBreeze loop ik stage voor mijn studie: Economische en Consumenten Psychologie aan de universiteit van Leiden. Ik gebruik psychologisch-wetenschappelijke literatuur om advies te geven over communicatie en marketing. Dit gaat bijvoorbeeld over de teksten die SkinBreeze gebruikt en over hoe de website er uit ziet. Ik vind het fijn om in dit gezellige team samen te werken en zo veel bij te leren. 

Demi Vissers

Mode en textiel technologie stagaire

Momenteel studeer ik Fashion and Textile Technologies aan het Saxion te Enschede. Binnen SkinBreeze doe ik mijn afstudeeronderzoek. Voor SkinBreeze ben ik bezig met de ontwikkeling van nieuwe producten ter preventie van decubitus. Ik vind het werken binnen een klein team erg fijn, ook de communicatie is erg open wat een prettige werksfeer geeft. 

Saxion University Smart Solutions Team 

In opdracht van SkinBreeze werken Janine te Molder, Jolien Kobus, Nicole Heesen, Manouk de Kleijn, Thijs Bomers, Maud Tijscholte en Britt Wigger samen aan een prototype ter preventie van hieldecubitus. Vanuit verschillende disciplines (Verpleegkunde, Small Business & Retail management en Fashion & Textile Technologies) kijken zij naar de medische eisen, de behoeften van zorgverleners en patiënten, de richtlijnen van verzekeraars, de huidige markt, de kwaliteit en de vorm van het prototype.